כולם מחפשים הכל באינטרנט. יש כמה דרכים לעשות פרסום ממומן באינטרנט ולהגיע ללקוחות. אפשר לעשות פרסום ממומן בגוגל ADS הפועל באמצעות פרסום מודעות באינטרנט, אשר כל הקלקה עליהן מחייבת את המפרסם. יש פרסום ממומן בפייסבוק שגם הוא פועל באותה שיטה של מודעות עם מילות מפתח ותשלום לפלטפורמה, ויש קידום אורגני בשני הערוצים: גוגל ופייסבוק.
לכל בעל אתר ברור היום שבלעדי פרסום כלשהו, האתר שלו לא יוכל להצליח וגולשים לא יגיעו אליו. כל ערוצי הפרסום ברשת גורמים לחשיפה, מזמינים גולשים להגיב, ליצור קשר ומתורגמים להמרות- ללקוחות חדשים. הרשת הפכה להיות זירת העסקים הכי חמה בעולם. הפרסום בעולם הדיגיטלי בשנת 2021 אחרי נזקי הקורונה, התאושש ומציג גידול של 12% עם עוגת פרסום שעומדת על 4.5. מיליארד שקל תקציב פרסום, כאשר 81% מהם הושקעו בעולם הדיגיטלי ובטלוויזיה וזה אומר הרבה מאוד על השליטה הבלתי מעוררת של העולם הדיגיטלי בחיינו ועל המעורבות שלנו בתוכו.
פרסום ממומן בגוגל- תקציב ידוע מראש, גמישות והתאמה מקסימלית!
פרסום ממומן באינטרנט התחיל את הקריירה שלו עם מנוע החיפוש גוגל שהוא שער הכניסה הכי צפוף ברשת. במתכונת הראשונה היה מדובר על כלי בשם גוגל אדוארדס ששמו התקצר והוא מצוין היום בשלוש אותיות ADS. במקומות הראשונים בגוגל תוכלו לראות את האותיות הללו המציינות ליד האתר המתפרסם כי מדובר בפרסום ממומן. בגרסה הקודמת היה כתוב מודעה ואפשר להבין מדוע היא הוחלפה. מטעמים שיווקיים כמובן. אם אתה כבר מוכר, אל תעשה רושם של מוכר תעשה רושם של יועץ…
פרסום זה מתחיל בקמפיין מודעות אשר מעביר את הגולשים אל דף נחיתה או אתר המציע מוצר או שירות כלשהו לגולשים. כל הקלקה עליו מחייבת את המפרסם. המודעות כוללות מילות מפתח כאשר לכל אחת מהן מחיר שיכול להתחיל מכמה שקלים בודדים ולהגיע גם לעשרות שקלים על מילות מפתח תחרותיות.
כדי להתמודד עם תופעה של "בזבוז הקלקות" מצד מתחרים למשל אשר פוגעים בתקציב הפרסום, אפשר להשתמש בכלי שמאתר כתובות של גולשים אשר מקליקים הקלקות סרק פעמים רבות על המודעה, וכאשר נתקלים בהקלקות זדוניות חובה להשתמש בו.
משרד הפרסום הדיגיטלי שיבצע עבורכם את הקמפיין אמור להתאים את סוג הקמפיין בגוגל למטרות העסקיות שלכם.
אחד היתרונות הכי גדולים של פרסום בגוגל ADS, היא האפשרות לקבוע מראש את תקציב הפרסום. ישנם כלים המודדים את אפקטיביות המודעות כך שניתן לסנן מודעות שלא מושכות את קהלי היעד. לשנות ניסוח של מודעות אחרות ולהגיע לפילוח מקסימלי של זמני פרסום, גילאי קהלי היעד, תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי ועוד.
קידום רימרקטינג בגוגל- רק רוצים להזכיר לכם שאנחנו עוד כאן!
העולם הדיגיטלי כולל מגוון אפשרויות של פרסום ממומן באינטרנט כמו פרסום ברשתות חבריות, קידום אתרים ועוד אבל אם יש כלי בעל עוצמה שיכול לעזור בכל שיווק דיגיטלי ברשת הוא הרימרקטינג.
רימרקטינג זוהי פעולה אשר המטרה שלה היא ליצור אינטראקציה עם לקוחות אשר ביקרו באתר אבל לא ביצעו בו כל פעולה כמו השארת פרטים או רכישה. כל לקוח כזה הוא לקוח פוטנציאלי אשר ייחשף בהמשך למודעות פרסום למוצרים או שירות, בהם התעניין בביקור שלו באתר, כדי לחשוף בפניו אתר רלבנטי לתחומי החיפוש שלו.
אז איך זה קורה? כל לקוח נכנס לאתר עם כתובת אי מייל והמערכת שומרת אותו. לאחר שהוא יצא מהאתר, ייחשף למודעות שיווקיות מהאתר בו ביקר אשר מטרתן לגרום לו לזכור את האתר הזה אם וכאשר יחליט לרכוש את תיק הלפטופ אותו חיפש ובסוף לא רכש. הפעולה של הרימרקטינג היא פרסום חוזר שנועד להניע את הגולש לפעולת רכישה.
המודעות של תהליך הרימרקטינג יהיו דומות לאותן מודעות המתפרסמות במסגרת קידום ממומן. רובן יתמקדו במבקרים בחנויות אי קומרס שביקרו באתר, הוסיפו מוצרים לעגלת הקניות ובסוף לא רכשו אותם.
פרסום ממומן באינטרנט ומי מחפש ספת קריאה כתומה?
פרסום ממומן באינטרנט כולל ניצול של פלטפורמת הפייסבוק הפכה מרשת חברתית למשרד הפרסום הכי גדול ברשת והיא נלחמת על מקומה בגבורה מול הענקית גוגל. היא תופסת חלק נכבד מן הפרסום והרבה מאוד משרדי פרסום מנצלים את הבימה החשופה והמבוקשת שלה ועושים ללקוחות שלהם קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק. הכלים הפרסומיים גם בגוגל וגם בפייסבוק הם טכנולוגים ומדויקים והם יכולים לשלוח את המודעות שלכם בדיוק ללקוח שמחפש את ספת הקריאה הכתומה שאתם רוצים למכור לו, את רופא השיניים אלוף ההשתלות ואת מועדון הכושר הכי מהיר בעיר.
הכלים הללו פועלים על הדאטה של פייסבוק הכוללת מידע על המשתמשים. במידע הזה נעשה שימוש גם לצרכי פרסום וזה משמש את שני הצדדים. הגולשים נחשפים למוצרים או שירות המרכיבים את עולמם והמפרסמים נהנים מתוצאות טובות של קמפיין. זהו מפגש מאוד אפקטיבי ויעיל בעולם האינטרנט שעושה ניצול של יכולות טכנולוגיות המסוגלות לבצע פילוח מדויק, שעבר נדרשו לו שנים של פרזנטציות, סקרים, קד"מ ועוד.
ואת הדיוק הזה מנצלים עסקים וחברות גם כדי לחזק את המוניטין שלהם בקרב הלקוחות הקיימים, גם כדי להגדיל את מאגר הלקוחות וגם כדי להפגין נוכחות בפייסבוק מול הגולשים. "אתה לא שם- משמע שאתה לא קיים".
בדרך כלל קידום ממומן נעשה בפייסבוק מדפים עסקיים, כאשר על עלות כל מודעה משלמים לפייסבוק. גם כאן יש כלי מדידה של אפקטיביות המודעה, יכולת לשפר את הניסוחים, הפנייה לקהלי היעד, זמן הפרסום ועוד.
המטרה הסופית בקידום ממומן גם בגוגל וגם בפייסבוק היא להוביל לחשיפה של עסקים וחברות, מוצרים ושירות. וותיקים וחדשים. להיות נוכחים כל העת ברשת ואף אחד עדיין לא ממש יודע, היכן מסתתר הלקוח הפוטנציאלי הבא. הקידום הממומן נותן בידי המפרסמים כלים שמאפשרים להם לדייק בהתמקדות שלהם בקהלי ההיעד הרלבנטיים, ככל שניתן. ככל שמאפשרת הבינה המלאכותית.
מעבר לקידום בפייסבוק, ניהול הדף העסקי חייב להתבצע בצורה רצופה ומעניינת שתשיג כמה מטרות חשובות לעסק כמו: חיזוק תדמית, הפצת מסרים, משיכת קהלים חדשים ונוכחות חזקה.
רימרקטינג מתבצע היום גם בקידום ממומן בפייסבוק באמצעות קמפיין המפרסם מודעות בפיד של הגולשים אשר הביעו בעבר עניין במוצר או בשירות כלשהם.
מחקר מילות מפתח ומדוע הוא חשוב?
מחקר מילות מפתח נעשה לפי פרסום ממומן באינטרנט גם בגוגל וגם בפייסבוק. המטרה היא להגיע למילות המפתח המרכזיות באמצעותן מחפש הגולש מוצר או שירות. את מילות המפתח משלבים במודעות הקמפיין וכאשר הגולשים מקלידים אותן בגוגל עולות מודעות הקמפיינים בהן מתפרסמות המילים הללו.
לפני ביצוע הקמפיין יערוך מנהל הקמפיין מחקר מילות מפתח עבור הלקוח כדי להחליט מהן המילים בהן יש להשתמש. יש מילים שיכולות לעלות שקלים בודדים בהקלקה על המודעה שלהן, ויש מילים תחרותיות שמחירן יכול להיות כמה עשרות שקלים.
שאלות ותשובות
מהן יתרונות פרסום ממומן באינטרנט?
המטרה של כל אתר ברשת, היא להיחשף בפני קהלי היעד אליהם הוא פונה. קידום ממומן בגוגל כקמפיין מודעות הוא אחת הפעולות החשובות שיש לעשות. הוא תורם לחשיפה, מושך לקוחות חדשים ומחזק את המוניטין של העסק.
כמה עולה הקלקה על מודעות קידום ממומן בגוגל?
מחירן של מילות המפתח הכלולות במודעות יכולות להתחיל ב-חמישה שקלים ויש גם מילות מפתח תחרותיות שהקלקה על המודעות בהן הן כלולות, עלולה להגיע גם ל-50 ₪ ואף יותר. בדרך כלל מדובר על תחומים תחרותיים כמו שירותים לרשת האינטרנט וכן בעלי מקצוע בתחומים מסיימים עונתיים שאז מחיר מילת המפתח שלהן עולה כמו למשל קמפיין בקי. על איטום גגות, גינון ועוד.
האם אפשר לעשות פרסום ממומן לבד?
אומנם יש כל מיני הדרכות און ליין בכל מיני תחומים של האינטרנט אבל אנו ממליצים לפנות למשרד פרסום דיגיטלי בעל ניסיון שכן יש הרבה קמפיינים בגוגל או בפייסבוק שנכשלים שמום שהם נעשים בצורה חובבנית.
מה חשוב שיקרה בדף העסקי בפייסבוק?
דף עסקי בפייסבוק הוא חלון הראווה והפנים של העסק. יש להימנע מפרסום פוסטים חסרי ערך לגולש או שאינם רלבנטיים לעיסוק של החברה ולהתמקד בניהול רצוף ומעניין עם קונספט פרסומי קבוע מראש, המעורר אצל הגולשים אמפתיה וגורם להם לזכור לחיוב את הדף הזה.
מהו רימרקטינג בקמפיין פרסום ממומן באינטרנט?
רימרקטינג הנו כלי אשר יודע "לעקוב" אחר פעולות של המבקרים בחנויות אי קומרס ולעודד אותם לרכישה אחרי שביקרו באתר והשאירו אי מייל. בהמשך הם יהיו חשופים למודעות של מוצרים בהם גילו עניין, במטרה שהם יחזרו לאתר וירכשו אותם.
ברימרקטינג משתמשים לקידום מודעות גם בגוגל וגם בפייסבוק.