מה בעצם מחפש כל אתר ברשת? לא דג, אפילו לא כריש הוא מחפש לקוח. בשפה המקצועית קוראים לזה קהלי היעד והיום עם קידום ברשתות חברתיות הדרך אליהם הופכת להיות יותר ויותר קצרה עד כדי כך שהם כבר לא יכולים להתעלם משום פרסום.
מדובר על לא פחות מ-6.6 מיליון ישראלים הפעילים ברשת הפייסבוק. תחשבו על המספר הזה. איפה תמצאו קהלי יעד פוטנציאלים המרוכזים כולם במקום אחד שאפשר לנסות להציע להם כל דבר שהם עשויים להתעניין בו?. זהו מכרה זהב, הזדמנות כלכלית עצומה. האקזיט מסתבר יכול להתחיל גם בפייסבוק. הגולשים גולשים ונהנים, קונים ומגיבים ומתעדכנים.
וכדי שהם יהיו באמת הלקוחות הפוטנציאליים של כל חברה כדאי מאוד להתייחס אליהם ברצינות ולהתחיל לנהל קמפיינים שווים- כאלה שהם לא ישכחו וכשייפול להם הלפטופ הם ידעו אצל מי הם הולכים לקנות, כי הפוסטים שלהם ברשת החברתית היו כאלה מגניבים שהם יודעים שגם יהיה מגניב לקנות אצלם.
כן- הגולשים מעבירים ביקורת ושופטים גם את הפוסטים וכמו כל פרסום שעסק או חברה עושים רצוי לתת את הדעת על הסושיאל שאתם עושים. די כבר עם תמונות של רהיטים, רהיטים לא מוכרים את עצמם. מה עם איזה ילד להושיב עליהם או חתול, או כלב… להבדיל.
די כבר עם תמונות נוף של חברת טיולים. הבנו שיש נוף, אבל אולי תתחילו להיות יותר מקוריים, כי כשכל חברות הטיולים מכניסות נוף, לך תזכור מי הכניס מה. איזה פספוס של פרסום. 6.6. ישראלים בפייסבוק מוכנים להקשיב, רק תראו להם את מה שייחרט להם בתודעה. תתחילו לחשוב עמוק.
חייבים קונספט לסושיאל בפייסבוק?
בואו נלך כמה שנים אחורה ונזכור את עולם הפרסום הישן בו לפני כל יציאה עם קמפיין חוצות, פרסום בעיתונים ופרסום בטלוויזיה, ישבו טובי המוחות של משרד הפרסום והיה (ועדיין יש) תפקיד כזה של ארט דיירקטור שהיה צריך לקחת את כל חלקי הפאזל של המוצר החדש ולחשוב איך הכי נכון להציג אותו לקהלי היעד שלו. זה לא קרה מיד ולא הייתה רק ישיבה אחת בנושא, היו המון. זה יכול היה לקחת כמה חודשים טובים ואפילו שנה עד שראינו שלט חוצות באיילון, כי מאחורי השלט עמדה אסטרטגיה של שיווק ופרסום וגם קונספט. המילה הזאת כנראה לא ברורה להמון עסקים שעושים קידום ברשתות החברתיות כי באמת שכדי לכתוב פוסטים שמישהו ישים לב אליהם צריך להיות גם קופירייטר מוכשר שמבין עניין, גם ללמוד את הנושא וגם להביא את הטוויסט שהופך את הפוסט שלך לוויראלי ושבגלל זה יגיעו לפיצה שאתה כותב עליה ולא לפיצה אחרת. צריך לשאוף לעשות קידום ברשתות חברתיות שיהיה לו אפקט מתמשך ושהוא אכן ישפיע באופנים שונים על העסק או החברה.
אמרתי קופירייטר לא כותב תוכן. מישהו שיכול לפתח ולייצר משפטים וסלוגנים בלתי נשכחים שגולשים אוהבים לקרוא וכך מפתחים מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים. אהבה אמרנו!
קצת נתונים על הפייסבוק שחייבים לזכור
אחד הדברים הכי חשובים בעולם הפרסום כאשר מבקשים לפנות לקהלי היעד- הוא לדעת מיהם. הנתונים הללו נחשפים ככל שמבינים את המוצר או השירות שרוצים לתת. צריך לדעת מיהו פרופיל הלקוח שלהם, מה הגיל שלהם? זה עשוי לרדת לרזולוציות של תחומי עניין ועד להגדרה של סגנון חיים: צמחוני, טבעוני, קרניבור, נטול גלוטן ועוד. כלומר יש כל מפרסם צריך להכיר את המוצר שלו מספיק טוב כדי להציע אותו ללקוח הנכון בפוסט הנכון. יש כמה נתונים מאוד חשובים על הפייסבוק שמומלץ לכל מפרסם להכיר, זה יעזור לו להגיע אל קהלי היעד הנכונים שירצו את המוצר שהוא מפרסם ולפחות בשלב ההתחלתי יגלו עניין.
מנתוני אפיון משתמשי הרשת החברתית עולה כי קידום ברשתות החברתיות יכול להגיע לבני כל הגילאים כי כולם שם- ברשת. הנה כמה נתונים חשובים ומועילים לכל מפרסם.
* 29% מהגולשים בפייסבוק הן בני 25-35.
* 24% מהגולשים הם בני 18-24.
* 19% מהגולשים הם בגילאי 35-44.
* כל השאר יותר מבוגרים.
*70% ממשתמשי הפייסבוק דיווחו שהנם בעלי השכלה גבוהה.
* גולשים נכנסים לפייסבוק בממוצע 8 פעמים ביום.
* כל גלישה היא כ-20 דקות בממוצע.
* כל פוסט נצפה עד יומיים.
60% מהגולשים עושים זאת מהנייד.
יתרונות קידום ברשתות חברתיות
כל פעולת קידום ברשתות חברתיות עשויה להפוך לטראפיק לעסק. פייסבוק צמצמה את הפעילות האורגנית והיום היא כמעט שלא מועילה מבחינה עסקית, וכדי לקבל לידים, כניסות ומכירות צריך לעשות קידום ממומן ולשלם אבל זה שווה את מיליוני העיניים שיכולות לצפות בפוסט.
כאשר מדובר בעמוד עסקי של עסק, זוהי פלטפורמה מעולה לחשיפה אם כי יותר מצומצמת מאשר אפשרויות הפרסום של אתר. ועדיין אפשר לעשות פרסום שווה, לפלח קהלים, לעשות רימרקטינג ולגנוב את דעת הגולשים. אומנם רובם נכנסים מסיבות חברתיות, אבל זו סיבה טובה לקידום עם פוסטים חביבים שמדברים אל הגולשים המסוימים הגודשים את הרשת החברתית. זוהי מדיה מצוינת לפרסם מוצרים, גם אם הרכישה עצמה לא מתבצעת בעמוד העסקי אלא למשל באתר, אבל הפרסום בפייסבוק מושך את הגולשים לאתר. אתר הבית שלכם הוא הערוץ הראשי, אבל רשת חברתית היא שלוחה שאתם יכולים לנצל בצורה מיטבית עבור העסק שלכם ולקיים אינטראקציה עם הלקוחות הקיימים ואלה שיגיעו וזאת יש לעשות מתוך אסטרטגייה שיווקית חכמה וממוקדת מול קהלי היעד שלכם שנמצאים בפייסבוק.
יתרונות קידום ברשתות חברתיות
יש המון יתרונות גלויים בתהליך של קידום ברשתות חברתיות שכל עסק וחברה יכולים להרוויח מהם החל מלקוח וכלה בכסף. ראשית מדובר על חשיפה והעלאת המודעות למותג. בניהול עמוד עסקי עם פוסטים מעניינים תוכלו להגיע אל קהלי היעד שלכם במהירות ולקיים עמם אינטראקציה נכונה ובנוסף גם להגיע לקהלי יעד חדשים שלא הכירו את המותג שלכם.
אחד הדברים הכי חשובים היום בעולם הדיגיטלי היא האינטראקציה. היא גורמת לגולשים להתקרב אליכם ולמותג שלכם. להבין אותו ולהתחבר אליו ואליכם. החיבור הרגשי הזה יוצר את האמפטיה שכל חובב מותגים צריך כדי להיות הלקוח הנאמן שלכם.
ניהול הסושיאל בעמוד העסקי מתמקד באסטרטגייה השיווקית של המוצר או השירות וחשוב שייעשה מתוך תכנון קונספט ברור שמדבר בשפת המותג ומעביר את המסרים הנכונים בצורה מרתקת.
מכיוון שקידום ברשתות חברתיות נעשה בשילוב רימרקטינג וניתוח נתונים, כל עסק יכול לקבל מידע חשוב על היקף החשיפה והמעורבות של הגולשים. מהי כמות ההמרות? מידע שהוא מכרה זהב בכל מה שקשור לפרסום ברשתות ובכלל.
שאלות ותשובות
מהי המטרה המרכזית של קידום ברשתות החברתיות?
קידום ברשתות החברתיות מוביל לחשיפה מול קהלי היעד ולאינטראקציה שהיא מאוד חשובה בעולם דיגיטלי, שיכול להצליח לשווק משהו כאשר הוא מעורר אמפתיה בקרב קהלי היעד. היכולת להגיב ברשת החברתית ולהביע דעה, היא חלק מהאינטראקציה החיובית שרוצים לפתח מול הלקוחות הפוטנציאליים.
מדוע חייבים קונספט לקידום ברשתות החברתיות ?
המטרה של ניהול עמוד עסקי ופרסום פוסטים היא להביא את קהלי היעד לשכנוע כדי שיבחרו במוצר או בשירות המוצע, והפרסום חייב להישען על אסטרטגייה שיווקית ופרסומית סדורה.
איך אפשר לנצל את נתוניה הפייסבוק לטובת פרסום ?
כל דף עסקי עוסק במותג שכל רצונו הוא להיחשף ולהיות מבוקש. עצם ידיעת הנתונים על כמות המשתמשים והרגלי השימוש שלהם, עוזר למפרסמים להחליט על הקונפסט הפרסומי, זמני הפרסום ועוד.
אם עושים קידום SEO חייבים גם לעשות קידום ברשת החברתית?
מדובר על שני אפיקים שונים שכל אחד מהם ראוי להתייחסות שונה ומהווה נכס דיגיטלי נפרד. כלי הקידום של האתר הם שונים וכלי הקידום של העמוד העסקי הם אחרים. כל אחד מביא לתוצאות ולכן חשוב לעשות את שניהם.
מהם כלי הקידום ברשתות החברתיות?
כלי הקידום ברשת הנם טכנולוגיים ובשימוש נכון וניצול של הפונקציות שלהם ניתן להגיע למידע מאוד חשוב על הגולשים, שעשויים להוות הלקוחות הפוטנציאליים של העסק או החברה. ברשת החברתית ניתן לדעת את גילם, מינם, תחומי העניין שלהם, מקום מגוריהם ועוד ולהתאים את הקידום לנתונים של הקהלים הרלבנטיים.