בלי קידום אורגני SEO אי אפשר להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל, אלא אם כן עושים קמפיין מודעות בגוגל ADS, אבל יש הבדל גדול בהתייחסות של הגולשים לעסק שהגיע למיקום גבוה בגלל פרסום או קידום אורגני.
גוגל ADS זה פרסום וכל אחד יכול לעשות פרסום ולהגיד על עצמו מה שהוא רוצה. אמת או קצת אמת- המטרה הסופית היא למשוך קהלים לאתר, למכור ולשווק אז גם מעגלים קצוות מה שנקרא.
אבל מיקום גבוה של עסק בגוגל שאין לידו את המילים ADS והוא תוצאה של קידום אורגני טוב, מעיד יש לומר על העסק וגם על מי שמקדם את האתר שלו ומעבודה טובה שמביאה למקום גבוה בגוגל אי אפשר להתעלם.
אפשר להסיק מכך שהעסק הזה לוקח את עצמו ברצינות משקיע בקידום של האתר, שואף גבוה ומבין שזה חשוב מאוד להיות נוכח ובולט בעולם הדיגיטלי. זה מעיד על צורת העבודה שלו עצמו- הוא רציני, מקצועי והוא גם סביר להניח שואף גבוה למען הלקוחות שלו. זהו עסק שכדאי לעשות אתו עסקים כי הוא סביר להניח מספק עבודה טובה ולא משנה אם מדובר בטכנאי מזגנים או בספק חדר השינה שלכם. בשני המקרים תקבלו את השירות והמוצר הכי טוב.
שימוש בערוצי הקידום SEO ברשת מעיד על כך שבעלי האתר מבינים את הכח הטמון בנוכחות בעולם הדיגיטלי ולא פוחדים מחשיפה. עליהם לא תקראו שום אזכור שלילי כי הם יודעים לעבוד ויודעים שאם הם יפשלו- זה כבר יזלוג לרשת כי הם מאמינים בה כפלטפורמה העסקית המובילה היום ולכן הם עושים לאתר שלהם קידום SEO.
חדשים במקצוע- למשל עורכי דין חייבים קידום אורגני SEO!
העולם הדיגיטלי, יחד עם שינויי חקיקה שינה לחלוטין את הדרך בה היום אנשים קונים או מחפשים שירות כלשהו. הדוגמה הכי טובה לכך היא חיפוש עורך דין. אם בעבר במשך שנים, נאסר על קהיליית המשפטנים לפרסם את עצמם (מטעמי שמירה על טוהר המידות , הרי שהיום הם רשאים לשווק את עצמם ברמה ובאיכות שהתחום מחייב ולא מוותרים על פרסום. גם הם זקוקים ללקוחות חדשים ובעיקר בעידן בו הם שרויים בתחרות עולם מול אלפי עורכי דין אחרים, אליהם מצטרפים כל שנה עוד רבים אחרים. כיום יש בארץ ב-70,000 עורכי דין ומסקר של חברת הייעוץ GLAWBAL עולה כי בישראל יש על כל 128 תושבים עורך דין אחד, רק לשם השוואה באנגליה (ערש חוקי המשפט) יש עורך דין על כל 400 תושבים.
לכן בגלל ריבוי קהיליית המשפטנים והתחרות המתקיימת ביניהם על לבו של כל לקוח, הם חייבים לעשות קידום אורגניSEO ובעיקר עורכי דין צעירים, אשר חייבים לייצר וותק וניסיון מקצועי כדי להתמודד מול המשרדים הוותיקים הגדולים.
מהם הפרמטרים המקדמים אתר בתהליך SEO בגוגל?
כל איש קידום אורגני SEO יודע מהם הפרמטרים אשר משפיעים על דירוג האתר בגוגל.
מחקר מילות מפתח– הפעולה הראשונה שיעשה כל מקדם אורגני למען הלקוח שלו, הוא מחקר מילות מפתח. זה אמור לספק לו רשימה של מילות מפתח ולצדן תוצאות חיפוש, כי להחליט מהן מילות המפתח שיש לשתול בכותרות ובתוכן האתר.
התאמת קוד האתר – הקוד חייב להתאים לדרישות ולשינויים של גוגל, מה שדורש מהמקדם לעקוב אחר כל שינוי והנחייה באלגוריתם של גוגל.
ההיסטוריה של הדומיין– זו משליכה ומשפיעה על הקידום שלו. הוא חייב להיות אתר נקי מפעילות שלילית כמו ספאם, תוכן משוכפל, דחיסת יתר של מילות מפתח. קלוקינג ועד לפעילות של פריצה לאתרי גורמים עוינים ופעילות פלילית ברשת. אתר כזה ייקח הרבה מאוד זמן לקדם- אם בכלל.
תוכן איכותי ובעל ערך– התוכן חייב לספק ערך לגולש ולהפנות אותו לתכנים נוספים באותו עניין. כאשר מדובר בתחום דינמי, גוגל ידרוש גיוון בתוכן וכן בקישורים.
אתר וותיק – עם תוכן שכבר עבר תהליך של אופטימיזציה בסיכוי גבוה יותר לקידום מאשר אתר טרי.
איכות וכמות הקישורים – הקישורים באתר ואופטימיזציה צריכים להתאים לתצוגה בתוצאות החיפוש, התאמה למובייל, הטעמת סכמות ועוד, יובילו לשדרוג מיקומו בגוגל.
מוניטין האתר– ככל שהאתר יהיה נקי מאזכורים שליליים ברשת, כך יגיעו אליו יותר לקוחות פוטנציאליים.
אתר מותג ידוע- כאשר מדובר באתר של מותג ידוע הזוכה לכמות חיפושים ישירה של חובבי המותג, גוגל מבין שמדובר באתר איכותי ובעל אוטוריטה וידרג אותו בהתאם.
אתר חנות עם מערך שירות הולם– פרמטר חשוב בעיקר עבור חנויות איקומרס אבל לא רק. ככל שמתקיימת אינטראקציה חיונית מול הגולשים, כך הוא הופך לאתר מבוקש ואוטוריטה בתחומו.
התנהגות גולשים –מחקר!
מהי התנהגות הגולשים בכניסה לגוגל? באיזה תחומים הם בוחרים להקליק על מודעות של קידום אורגני SEO ובאיזה מקרים הם מקליקים על מודעת ADS. המידע הזה חשוב משום שברשת התפתחו דפוסי גלישה, גלילה וכניסה לאתרים מגוגל באמצעות התנהגויות שאפשר לאפיין אותן והאפיונים הללו מעניינים את כל מי שעוסק בקידום אורגני או בקידום ממומן בגוגל.
במחקר אמריקאי שנעשה על התנהגות גולשים בגוגל עלו הממצאים הבאים:
* במקרים של חיפוש מידע או חיפושים מקומיים כ- 3% מהגולשים נעזרים בהשלמה האוטומטית של גוגל.
*למרות שגוגל מציגה סוגי מידע מגוונים כמו תמונות, שאלות ותשובות, גרפים ועוד, הגולשים מסתפקים בכניסה לתוצאות החיפוש המספקות תשובה. 10% מקליקים על תוצאות אורגניות.
* 19% מהגולשים שחיפשו מוצרים עשו זאת דרך גוגל שופינג.
* 85% מהגולשים לא שינו את ביטוי החיפוש המקורי באמצעותו נכנסו לגוגל.
* 9% מהגולשים גללו לתחתית דף התוצאות. רק 0.44% גללו לדף השני. רוב הגולשים התמקדו בחלק העליון ואם לא מצאו את מבוקשם, החליפו את מילות החיפוש.
רק 3% מהגולשים גלשו לדפים אחרי שנתקלו בהערה "אנשים חיפשו גם"
* 59% מהגולשים נכנסו רק לדף אחד, 17% שבו לשאילתת החיפוש וניסחו שאלה אחרת. , כ-6% גלשו לחמישה דפים ויותר כדי להגיע למה שהם חיפשו.
* רק 19% הקליקו על מודעות גוגל ADS והתוצאה הזו משתנה מתחום לתחום.
* 42% מהגולשים הקליקו על תוצאות מקומיות בחיפוש אחר שירות או מוצר מקומי.
*זמן החיפוש הממוצע בגוגל עומד על 31-76 שניות.
שאלות ותשובות
כמה זמן יכול לארוך תהליך של קידום SEO?
קידום אורגני SEO תלוי בהרבה מאוד פרמטרים, ועד שרובן לא ישתפרו התוצאות לא יהיו משמעותיות. מלבד זאת מדובר על תהליך ארוך ואם בעלי האתר רוצים להיות ממוקמים גבוה, הם חייבים להיות סבלניים. תוך 5-12 חודשים הם כבר יוכלו להיווכח שהאתר שלהם מתקדם ושהוא מושך יותר טראפיק.
האם אפשר לעשות גם קידום אורגני SEO וגם קידום בגוגל ADS?
שום בעל עסק או אתר, לא יכול לנחש מאין יגיע הלקוח הבא שלו, לכן יש אתרים שמשתמשים בקידום האתר שלהם גם בפעולות קידום אורגני SEO וגם בקידום בגוגל ADS. מאוד חשוב להשתמש בשניהם גם כדי להסיק מסקנות, מאין מגיע הטראפיק האיכותי שהופך לידים להמרות.
האם לוותק של האתר יש השפעה על הדירוג בגוגל?
הוותק של האתר והדומיין בהחלט מהווים פרמטר חיובי בדירוג גבוה בגוגל אבל גם זמן טעינת אתר, הירככיית התוכן ועוד.
האם מותג תמיד יהיה בדירוג גבוה?
כניסות רבות לאתר תחת שם המותג אשר מובילות את הגולשים ישר אליו, מסמנות לגוגל כי מדובר באתר שהוא אוטוריטה בתחומו ולכן הוא גם יזכה לדירוג גבוה.
האם יש סיכוי לאתר בתחרות להגיע למקום הראשון בגוגל?
דווקא אתר בתחרות צריך להיות במקום בו נמצאים המתחרים שלו, גם כדי להיות חשוף לגולשים וגם כדי להתקדם במשך הזמן בדירוג.