מיתוג עסקי באינטרנט  –  Branding 

האינטרנט הפך להיות זירת העסקים הכי תוססת בעולם הדיגיטלי ובכלל. מיתוג עסקי באינטרנט באופן עקבי עשוי להגדיל בכ-25% הכנסות של כל עסק וחברה,  והוא עקף כבר לפני כמה שנים את נתח עוגת הפרסום בעולם הפרסום המסורתי, ונתוני הפרסום והשיווק בעולם הדיגיטלי מעידים על גידול גורף. 

אין היום חברה שמכבדת את עצמה, שרוצה לבנות ולחזק את המוניטין שלה, להשיג יותר לקוחות. לחשוף את הפעילות שלה ולצמוח, שלא נוכחת בכמה ערוצים אינטרנטיים שיקדמו ויחשפו את הפעילות שלה.

זה כולל כמובן ראשית עיצוב ובניית אתר מותאם עסק, מצגות, פרסום ושיווק בערוצי הרשת. יצירת באנרים ומודעות, קטלוגים ועוד.

 רשת האינטרנט זה המקום בו הגולשים נחשפים לחברות, לפעילות שלהן ולמותגים וותיקים וחדשים. זהו שילוט החוצות החדש, כפולת הפרסום בעיתון הכי נפוץ במדינה, הקמפיין הארצי. שום דבר לא נעדר מעיניהם של הגולשים והם- היום גם נחשפים גם לתהליכי המיתוג שעושות החברות בתהליכי השיווק בערוצים השונים ברשת. זהו עידן השקיפות ואם בעבר השאלה הנצחית בעולם הפרסום הייתה "מהי האמת בפרסום"? היום בעידן הדיגיטלי התשובה מאוד פשוטה. מי שלא עושה מיתוג ימצא את עצמו מחוץ לכח הקנייה של הגולשים. זהו עידן המותגים, עידן הבידול, עידן השוואת מחירים, המשתלם ועידן הבחירה. היום אנו שיש לנו כח צרכני בוחרים כפי שלא בחרנו מעולם. רשת האינטרנט שינתה את תהליכי קבלת ההחלטות הצרכניות שלנו ועם נתוני אמת ש- 91% מהישראלים עורכים קניות ברשת- אף אחד לא נשאר אדיש למיתוג, והוא בהחלט תהליך שהפך להיות חלק מהשיקולים הצרכניים הקובעים, ומשמש זרז שיווקי בעל עוצמה.

עקרונות מיתוג עסקי באינטרנט!

העיקרון הכי גדול של מיתוג הוא שזה מאוד נכון למתג אבל בשביל זה צריך מותג. כלומר- אם אין לך מה להציע, אל תשקיע כסף במהלך של מיתוג כי בסוף המוצר או השירות עצמם, לא יוכלו להצדיק את התהליך.

מיתוג עסקי באינטרנט פועל על אותם עקרונות שנעשו בתהליכי מיתוג אוף ליין, אלא שהם נעשים היום בערוצים הדיגיטליים. מיתוג עושים לערכים, תכונות בלעדיות וחדשנות. בעצם אנחנו מדברים על סוג של המצאה, אבל לא במובן המקובל. המוצר המועמד למיתוג צריך להכיל איזה שהוא טוויסט שאין אותו לאחרים, וזה מה שמוביל את תהליך המיתוג, זה השפיץ שמוביל את התהליך וזה יכול להיות שירות, מוצר, שיטה, טכניקה, אפליקציה ועוד.

אם להזכיר מותגים מהשנים האחרונות אז למשל בעידן הספורטיבי הנוכחי שכל העולם להוט לפתח שרירים ולהשתתף במרתונים, הביגוד התרמי האיכותי והמנדף, כולל אביזרים כמו שעון ריצה ועוד כוללים מראש פונקציות  שאוכלוסיית אוהבי הספורט ירכשו בשמחה, בין אם מדובר בתיק לפלפון בזמן ריצה, שעון, גופיה או נעלי ריצה שישפרו את הביצועים שלהם.

יש בהירות- יש מותג!

יזמים או אנשי עסקים שמשקיעים במותגים, חייבים שתהיה להם אסטרטגיית מותג וסיפור טוב מאוד ברורים, שיובילו בסופו של דבר לתהליך מיתוג מאוד עקבי וברור מול קהלי היעד הפוטנציאליים. 

ככל שבעלי המותג מבינים לעומק את המותג שלהם, כך יקל עליהם להעביר את המסרים שלו הלאה. אם הם מתקשים להבין אותו? איך הם יוכלו לשווק אותו לאחרים? והשאלה הכי גדולה שיזמים פזיזים שמיהרו להמציא משהו שכבר הומצא הרבה לפניהם שואלים את עצמם זה "מה חשבתי לעצמי?". באמת מה?.

הדבר הראשון שמישהו עושה והוא מצליח נקרא מותג, כל מה שבא אחריו הוא "חיקוי". לא פשוט להמציא דבר חדש. צריך להשקיע במחקר שוק, הבנת הנישה אליה רוצים להיכנס ולהביא את הדבר החדש שאין לאף אחד, שלא היה עד היום. השלב הבא הוא לעשות מיתוג עסקי באינטרנט אבל קודם, קודם יושבים עושים סיעור מוחות וחושבים. מבינים ורק אחר כך מייצרים. 

פרופיל הלקוח הפוטנציאלי 

נצא מנקודת הנחה שיש לכם מותג ביד. עשיתם מחקר שווקים, אכן- הצלחתם להמציא משהו חדש שיכול להפוך להצלחה מסחררת ודורש מיתוג עסקי באינטרנט– מהלך שכל מותג חייב לעשות היום בעולם הדיגיטלי. בשלב הזה צריך לקבל החלטות הנוגעות לנוכחות השיווקית והפרסומית ברשת וזו מחייבת הבנה של כמה נתונים חשובים המובילים את האסטרטגיה הפרסומית ברשת. 

* מיהם קהלי היעד של המותג

* מהו פרופיל הלקוח האידיאלי של המותג: מה גילו, מינו, מקום מגוריו, עיסוקו, תחומי 

  העניין שלו, מצב משפחתי, סגנון החיים שלו, המניע לרכישת המותג, תדירות הצורך 

  בו. 

* האם הלקוח הזה הוא צרכן און ליין או שכדאי למשל לפתוח חנות פיזית?

* האם הוא גולש ברשת והיכן?

* האם הוא משתמש פייסבוק?

* האם הוא מחפש מבצעים או שהוא אוהב חדשנות. 

* מה הדרך הכי נכונה להתקשר אתו? 

מיהם המתחרים של המותג?

מיתוג עסקי באינטרנט נעשה למותג חדש בהתייחסות לשוק התחרותי בו הוא נמצא. לכל מותג חדש יש שלושה מעגלים של מתחרים: מתחרים ישירים, עקיפים ובעלי זיקה רופפת. הראשונים הן חברות אשר משווקות מותג דומה לזה שלכם ואתם תהפכו להיות המתחרים הישירים שלהם. המתחרים במעגל השני הן חברות אשר משווקות מוצר אחר אבל הפונקציה שלו דומה. למשל אם המותג החדש שלכם הוא מזון מוכן, גם הן משווקות מזון מוכן אבל התפריטים שונים. המתחרים במעגל השלישי הם כל מי שמשווק מזון כלשהו, מהיר, מוכן ועוד. הזיקה היא רופפת אבל הם באותה נישה שלכם.

לא מספיק לדעת מי המתחרים. חשוב להבין איך הם פועלים? מה המסרים שהם מעבירים? איך נראה הלוגו שלהם? באיזה ערוצים הם נוכחים באינטרנט. כמה זמן הם קיימים? מה המוניטין שלהם והאם זהו מותג מצליח ומדובר. 

זהות, שפה ואסטרטגיית המותג 

רק אחרי שתכירו את כל הנפשות הפועלות בשוק של המותג שלכם ותבינו מה האסטרטגיה שלהן ברשת, תוכלו להחליט על ערוצי מיתוג עסקי באינטרנט לגבי המותג שלכם ומה המסרים שיובילו אותו. 

תוכלו להקים עבורו דף עסקי בפייסבוק עם נוכחות סושיאל מקורית, תוכלו כמובן להתחיל מאתר תדמיתי-שיווקי אשר יעזור לכם להעביר את המידע על המותג החדש שלכם. תוכלו לפתוח חשבון אינסטגרם, לעשות שיווק בגוגל וגם שיווק אורגני שיוביל אותו למקומות הראשונים בגוגל.

כמעט כל ערוץ מתאים לכל מותג וכל אחד נחשף ומשווק את עצמו בערוצים הדיגיטליים. אבל הדבר היותר חשוב הוא להחליט מהו המסר הכי חשוב שאתם רוצים להעביר על המותג שלכם ובאיזה אופן. ככל שהמסר יהיה פשוט וקליל, כך קהלי היעד הפוטנציאליים שלו יזכרו אותו. 

מותג חדש מחייב לוגו וזה צריך להיות שונה ונבדל לחלוטין מהמתחרים, כדי שהצרכנים הפוטנציאליים שלכם יוכלו לבדל ביניכם ולמצוא אתכם בקלות. הצבעים שלו צריכים להיות שונים והם צריכים להיות גם בלוגו, באתר ובכל פרסום של המותג. 

לא פחות חשוב הוא לייצר תוכן שמדבר בשפה של המותג בנישה שלו. לכל עולם יש שפה משלו. בעולם היופי למשל יש דיבור אחד ובעולם העיצוב יש דיבור אחר. צרו את השפה המיוחדת של המותג שלכם וספקו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם תוכן בעל ערך, עם הנעה לפעולה. 

שירות זה שם המשחק!

בעולם הדיגיטלי הנוכחי הרווי במותגים בתהליך של מיתוג עסקי באינטרנט, חשוב מאוד לשים את השירות במקום הראשון בין אם פתחתם חנות און ליין, אתר המספק שירות או קמפיין בגוגל. בכל נקודת מפגש שלכם עם גולש שיכול להיות הקונה הנאמן הבא שלכם, דאגו לספק שירות מעולה מהיר, כולל מתן תשובות מקצועיות, מידע ונתונים אם אלה נדרשים.

גם האתר שלכם חייב להיות ידידותי וכזה שמעניק חווית שימוש טובה ויגרום למי שכבר הגיע אליו להיכנס אליו שוב.

צריך וחשוב להבין שהיום מותגים יכולים לנסוק ולקרוס בגלל שירות רע. לקוחות יעדיפו לוותר על מותג וללכת למתחרים אם הם קיבלו שירות רע ולכן אל תתפשרו בנושא הזה בין אם מדובר באספקת סחורה, עמידה בזמנים, החלפה אם יש צורך, מענה ללקוחות ועוד.  

שאלות ותשובות

מה זה מיתוג עסקי באינטרנט?

העברת מסרים של מותג בערוצי הפרסום והשיווק ברשת קרי: אתר הבית, קמפיין שיווק בגוגל, בפייסבוק. קידום אורגני ובכל נקודת מפגש עם גולשים בעולם הדיגיטלי.

מהי זהות ושפת מותג?

אנו חיים כיום בעידן של שפע רווי מותגים ומוצרים מקבילים. כדי לפנות אל קהלי היעד ולגרום להם להתחבר למותג שלכם, יש לפתח זהות ושפה בלעדיים למותג, אשר יבדלו אותו בנישה שלו מהשאר ויקלו על הצרכן הסופי לזהות אותו ולבחור בו.

כיצד צריך לפעול מותג חדש בשוק תחרותי מבחינת מיתוג

מותג חדש חייב שיהיו לו תכונות וערכים בלעדיים, עליהם יבוסס תהליך המיתוג. הוא צריך להיות שונה בתכלית גם במהות שלו, וגם בתהליכי המיתוג ממוצרים מקבילים. 

מהי אסטרטגיית מותג ומי קובע אותה?

אסטרטגיית מותג נעשית בסיעור מוחות של מומחים לשיווק ולפרסום ומתמקדת בחשיפת המותג בערוצים הדיגיטליים בהתאם לזהות, לצרכים ולמסרים שהוא רוצה להעביר לקהלי היעד. 

מה זה שיווק בגוגל?

שיווק בגוגל נקרא גם PPC וגם גוגל ADS. זהו שיווק ממומן המבוסס על קמפיין מודעות המעביר את הגולשים לאתר או לדף נחיתה. מדובר על כלי שיווקי טכנולוגי אשר יכול לספק בכל נקודת זמן מידע ונתונים אודות הגולשים אשר הקליקו על המודעות, אחוזי ההמרה שלהן. זהו כלי גמיש שניתן לעשות בו שינויים בכל נקודת זמן, לשנות את מועדי הפרסום, את ניסוח המודעות ולקבוע את תקציב קמפיין הפרסום מראש.

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני מקדם מילות מפתח רלבנטיות לעסק או לחברה,  ומבצע אופטימיזציה לאתר מול גוגל בפרמטרים חשובים כמו: זמן טעינת אתר, חווית משתמש, תוכן איכותי, התאמת קוד האתר ועוד. בתהליך זה ניתן להוביל אתר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל. 

מוכנים לצפות בעסק שלכם
פורץ קדימה?

השאירו פרטים וקרנף מטעמנו יצור איתכם קשר בהקדם

צוות מדהים ושירות יוצא מן הכלל! ממליצה בחום לכל מי שצריך אתר לרוץ ולסגור איתם! זמינות, אדיבות ואתר בדיוק כמו שרציתי! תודה BARABAK!

אפרת, בעלים איזי אינגליש

עשיתם פה עבודה מטורפת ממש ממש, אנחנו בהתרגשות שיא, שיחקתם אותה בגדול! שמח שבחרנו בכן

ניסים, יו״ר איגוד הסטודנטים מכללת בצלאל